WEBBSIDA & DIGITAL MARKNADSFÖRING

En ny webbplats och strategisk digital marknadsföring ökade efterfrågan på AB Fina Fönster & Spröjs produkter och tjänster.

Digital Marknadsföring gav resultat

Företaget AB Fina Fönster & Spröjs tillverkar fönsterluckor och underhållsfria spröjs som säljs över hela Sverige, de har mer än 30 års erfarenhet inom byggbranschen och är just nu inne i en expansiv fas. Under hösten 2016 ville de växla upp den digitala närvaron och gav Web IT Solutions uppdraget att utveckla en ny webbplats samt att hjälpa till med att vidareutveckla den digitala marknadsföringen. I början av december 2016 lanserades den nya webbplatsen och samtidigt startades en digital kampanj upp för att leda kunder till webbsidan.

”Bara efter några timmar började offertförfrågningarna ramla in”

Resultatet av arbetet bakom den nya webbplatsen lät inte vänta sig. Tobias Pettersson, ansvarig för webbutveckling och digital marknadsföring på Web IT Solution, blev även han förvånad över den snabba effekten. – Bara några timmar efter lanseringen av webbplatsen började offertförfrågningarna ramla in, berättar Tobias. Han är noga med att betona att det viktiga är att inte ”pumpa ut” information på internet utan att lägga ut rätt information, på rätt plats, vid rätt tillfälle.

”varje investerad krona ger en så hög avkastning som möjligt”

Nu går arbetet in i fas två vilket innebär att man följer en mer långsiktig planering/strategi för att öka företagets synlighet i digitala medier.
– I vårt jobb ingår det att se till att varje investerad krona ger en så hög avkastning som möjligt i form av det vi kallar för konvertering (beställningar), berättar Tobias.

Läs mer på finasprojs.se