Digital marknadsföring
GÖR DIG SYNLIG PÅ WEBBEN
Kunderna finns på nätet, gör du?
En bra webbplats, som anpassar sig till storleken på besökarens skärm, är ett måste idag. Det är inte bara kunderna du skrämmer bort om sidan fungerar dåligt i mobilen, även Google kommer ogilla sidan och prioritera ner den i sökresultaten. Denna anpassning är bara en av framgångsfaktorerna för en lyckad webbsida som placerar sig högt i sökresultaten.


DIGITAL NÄRVARO ÄR INTE ETT VAL
– Det är en nödvändighet
Oavsett vad du säljer och hur stor eller liten din verksamhet är bör strategisk närvaro vara en självklar del i ditt företags marknadsföring. Du behöver finnas där kunderna finns, och idag finns de på nätet. Där umgås de med vänner och familj, tar del av nyheter, söker information, jämför produkter och tjänster, shoppar, uträttar bankärenden, spelar spel, ser på tv och lyssnar på musik.
DIGITAL MARKNADSFÖRING
Möjligheterna för att nå specifika målgrupper har aldrig varit större och med en bra strategi kan du åstadkomma mycket med små medel. Ta hjälp av digital marknadsföring för att nå dina potentiella kunder.
SEO
Syns du inte så finns du inte
Sökmotoroptimering kommer från engelskans ”Search Engine Optimization”, förkortat SEO, och är ett samlingsnamn för de olika tekniker och metoder som används för att få en webbplats att synas så högt upp som möjligt bland resultaten vid en sökning hos exempelvis Google.
För vad är vitsen med en webbplats om kunderna inte hittar den? Och vad är vitsen med att dom hittar den om sidans innehåll och upplägg inte leder till affärer? Sidans innehåll behöver vara relevant, tillgängligt och tilltalande. Satsa en slant på att få hjälp med sökmotoroptimeringen – det kommer att löna sig.
MÄTBARA RESULTAT
Få en tydlig bild av vad som fungerar och vad som inte fungerar!
En viktig fördel med de digitala kanalerna är att allt går att mäta. I digitala nyhetsbrev kan du till exempel se vilka som öppnat mejlet och vilka som valde att besöka din webbplats för att läsa mer. På det viset får du ett tydligt resultat och kan följa upp insatsen genom att kontakta de kunder som faktiskt visat intresse. Den informationen och möjligheten får du aldrig om du köpt en helsida i lokaltidningen. Du kommer få en tydlig bild av vad som fungerar och vad som inte fungerar och vi hjälper dig att följa dina insatser aktivt så att du har möjlighet att göra finjusteringar under pågående kampanj.
FYRA MYTER OCH
LÖGNER OM SÖKORDSOPTIMERING
1. ”Vi garanterar förstaplacering”
2. Välbesökt placeras högre
3. Flest länkar är bäst
4. Allt innehåll är bra innehåll
både för sökmotorer och besökare